Monday, June 20, 2016

Sampai ke Destinasi

Lepas 2 jam drive, aku sampai di Bandar Sri Permaisuri walaupun traffic agak jammed tadi.
Lambai tangan ke arah Pak Guard dan terus naik ke perkarangan asrama. Ada 3 blok Aspura.
Ketuk pintu warden yang  Cg Rosnah suruh aku tumpang, dua kali ketuk, dia keluar.

« Eh mung da sampai, ingatkan nak mari lepas buke ».
« Saje mari awal, takut sesat, first time kan ».
Tangan pun bersalaman.

Angkut barang-barang dari kereta naik ke asrama (rumah warden yang di-renovate sebuah dorm dan bilik gosok). Rumah agak besar sebab ada 3 bilik. Fully furnished.
Quite ok lah untuk aku. Sangat ok sebenarnya kalau nak buat perbandingan dengan SBP-SBP yang pernah aku ajar dulu. Banyak ke SBP aku pernah mengajar?

Ok, for the records, sekolah ni adalah sekolah yang ke -4 selepas SEMESRA, SMAP LABU, dan MOZAC.
Kiranya SBP ke-4 dan boleh kata dah agak masak dengan sikap dan helah pelajar SBP.

Mata terasa mengantuk dan ingat nak off dulu. Rehat cukup-cukup sebab esok nak Lapor Diri dan semak tugasan baru.
Doakan semuanya berjalan lancar.
Allahu Rabbuna Yusahhil.


No comments: