Tuesday, June 28, 2016

Comfort Zone


Selama beberapa bulan ni, memang aku menantikan untuk posting.
Bengang bila orang asyik tanya bila nak kerja and mendirikan rumah tangga.

Dan dalam tempoh tersebut dah banyak pekerjaan yang telah dicuba aku kira.
Dari seorang guru ganti, penjual kek, pembancuh pastry, pekerja kilang, cashier , dan kembali ke tugas sebagai seorang guru ganti.

Musim berubah, zaman beralih dan aku pun sampai malas nak berharap dan mempertikaikan bagaimana orang atas buat kerja mereka.
Nanti jawablah sendiri yup.

Semalam aku check laman SPP apabila dimaklumkan dari seorang rakan,
Alhamdulillah ,  aku lulus temuduga tu ; walaupun ketika menjawab soalan Dato' Azmi tu, banyak benda yang rasanya aku mengarut. Mengarut gila-gila.
Tapi kuasa Allah kan.

Masalahnya hati mula berbelah bagi samada untuk meneruskan kerja di tempat kerja sekarang yang dah boleh rasa selesa. Berat nak lepaskan bila kita dah boleh adapt.

Tempat baru menuntut banyak pengorbanan terutamanya jika kedudukan kau is far away from home.
Dan apapun, Allah paling berkuasa, maka aku memohon agar dipermudahkanlah segalanya.
Tempat baru, pengalaman baru.

No comments: