Tuesday, May 3, 2011

Sebuah harga diri


Dalam kabut pagi,aku terpaku lagi,
Melihat biru awan dan barisan pelangi,
Memuja semangatku yang telah lama pergi,
Membasuh luka-luka yang merobek hati ini.

Mengapa perlu berada dalam situasi ini,
Menggadai masa dan detik pada bukan miliknya,
Berusaha untuk menebus suatu kesilapan lalu,
Dan aku bukan pesalahnya,percayalah.

Aku teraniaya dalam dimensi sialan ini,
Watak hitam yang ingin aku jatuh lagi,
Dalam menghikayat kebahagiaan abadi,
Demi berbakti pada anak bangsa sendiri.

Coretan ini bukannya untuk menyesali,
Bukan pula hendak tunjukkan ego diri,
Aku insan merendah diri,
Cuma kali ini,aku tak mampu untuk mengawalnya.

Andai peluang itu menjelma kembali,
Aku ingin berdiri sekali lagi,
Memegang pedang yang dikurniakan sejak azali,
Memancung kata-kata koloni apabila JUN tiba nanti,
Dan untuk kali ini aku berjanji.

No comments: