Friday, March 7, 2014

Anda minat menulis? Give it a try !


Korang banyak masa dan korang minat menulis,bertukar² idea,suka berkenalan dengan orang baru dan ada gaya² oldskool,maka aku rasakan ini sesuai untuk korang.

Ramai sekarang ni orang yang suka menulis,tapi actually menaip.Sebut saja semua medium facebook,twitter,tumblr dan sebagainya.Memang best menaip ni,tapi feeling dia tak sama macam menulis, dengan kata lain manuscript.Tak percaya?

Ingat lagi masa tiap² tahun korang dapat kad raya dan sekarang sms dan facebook sebagai pengganti.
Ingat x lagi zaman surat yg terlipat kemas dalam drawer meja yang disembur perfume,tapi sekarang dah digantikan dengan whatsapp dan emoticon² yang comel. eheh.

Surat² dan kad² ni simpan nilai sentimental sebenarnya.Seriously .Before aku cerita panjang lagi,try usya² gambar kat bawah.




Inilah postcrossing namanya. Dengan method ni korang dapat melatih menulis dan tahu serba sedikit tentang negara orang tanpa perlu baca buku dan melancong ke sana.

Prosedur dia memang sangat simple,just register and create u own profile,then ask adress,bila korang dapat adress,korang kene hantar poskad tu berdasarkan preference penerima yg tertera di biodata.

Then akan ade user lain yang akan hantar poskad kat u oll.Lagi banyak korang hantar lagi banyak la korang dapat bersesuaian dengan konsep semakin banyak kita memberi semakin banyak yang kita akan dapat.

Lepas korang terima poskad,korang kene registered no series poskad tu,sila rujuk detail kat site rasmi postcrossing.

Selamat menulis,selamat menambah kenalan

Ilmu itu ibarat binatang buruan, ikatlah ia dengan tulisan

No comments: